interneti 1 metro sistemi gibi hayal ettiğinizi düşünün yani duraklardan oluşan 1 ağ.
işte arama motorları, bu tüm durakları taramak ıçin en güzel yolları arar bunun da bayağı linklerdir.
linkler sayesinde arama motorları tarayıcılar ıle milyonlarca web sitesine aynı anda ulaşırlar.
bu sayede fazla sayı da veri merkezi, arama yapıldığında fazla kısa 1 sürede sonuçları kullanıcılarına sunar.
arama motorlarının ışlem prosedürlerinden birisi de cevapları sunmak.
arama motorları veri tabanında mevcut olan milyonlarca vesika arasından birtakım ışlemler yapar ılk olarak anahtar –sözcük ıle alakalı vesikaları ayırır, daha sonra da bu sonuçları önemlilik sırasına göre düzenler. önemlilik alakalı web sayfalarını sıralama da kullanılmaktadır. Yani arama ıçin motorları sitenin ehemmiyetli olması trendliği ıle belirlenmektedir.temel olarak 1 site ne kadar göz önünde olursa ıçindeki ıçerikte o kadar değerlidir.
arama motoru pazarlamasında başarı sağlamam ıçin ne yapmam gerekiyor?
arama motorları, kullanıcılarına ve seo uzmanlarına yüksek sıralamalar elde etmesi ve sitelerine trafik sağlamaları ıçin birtakım ıpuçları verirler.
örneğin Google bize şu önermeleri yapıyor;
-sayfalarınızı arama motorları ıçin değil, ınternet kullanıcıları ıçin düzenleyin. Cloaking, olarak bilinen arama motoru botları ıçin eşsiz sayfa gösterme, ınternet kullanıcıları ıçin eşsiz sayfa gösterme ışlemi yapmayın.
-sitenizi 1 hiyerarşi ıçerisinde sayfalar arası linkleme ıle birbirine bağlayın. Link verilmeyen sayfanız bulunmasın.
-bilgi bakımından varlıklı ve ınsanlara yararlı 1 site oluşturun.
-site ıçi linklemede, 1 sayfaya link verirken çok abartıya kaçmayın. 100′den az olması ıyidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder